Sunday, May 13, 2012

Aku terlihat dia

~Assalamualaikum~

Cinta yang halal itu halal.
Cinta tu fitrah
Ramai yang menzahirkannya
Tapi berapa ramai yang membuktikannya?

Aku terlihat seorang gadis
Menangis sendirian
Terluka kerana ditinggalkan
Padahal..
Dahulu dia pernah berjanji
Hatinya untuk si suami

Aku terlihat seorang jejaka
Cinta yang agung buat si gadis
Hingga jari jemari bersatu erat
Pipi berlaga
Malah bersendirian tanpa mahramnya

Aku terlihat seorang sahabat
Mencintai sahabatku sepenuh hati
Namun apakan daya,
Dia punya pilihan hati
Maka terluka
bak dihiris-hiris seribu

Aku terlihat seorang teman
Tidak bertemu pilihan hati
Walaupun hubungan sudah direstui
Hanya terus menanti
Akad yang menyatukan dua hati

Aku terlihat diriku
Pernah dilukai, disakiti
Tapi dia tahu
Janji Allah itu pasti
Tidak perlu mengikat cinta yang belum tau halal haramnya
Biarlah cinta selepas nikah
Yang lebih barakah

Penuhkan hati dengan mencintai Ya Rabbi
Dengan izin-Nya,
Ditemukan jodoh
Yang menemukan kebahagiaan hingga ke Jannah.


Cinta selepas nikah itu lebih indah. :)

No comments: